27/05/2011

La production a redémarré .

The factory, which has been shuttered for nearly two months as the Swedish automaker struggled to deal with a prolonged liquidity crisis, will be reopened as a delegation from China's Pang Da, including CEO Pang Qinghua, looks on.

Pang Da's initial transfer of €30 million ($42 million) for the purchase of 1,300 cars, provided Saab with the funding needed to restart production.

On Thursday, Qinghua, along with Saab chair Victor Muller, meet with Sweden's enterprise minister Maud Olofsson to discuss the new arrangement between the Swedish automaker and the Chinese distributor.

Previously, Saab-owner Spyker has described Pang Da as "China's largest publicly traded automobile distributor with over 1,100 dealerships nationwide".

Following the meeting, which Muller described as "excellent", Olofsson said she felt the exchange of information had been useful.

"Pang Da spoke of the possibilities they see for Saab to enter the Chinese market. The company is an interesting partner considering that sales are what Saab needs to increase," she told the TT news agency.

Olofsson also inquired about the future of Saab production in Sweden.

More on Thelocal.se

L'usine fermée depuis 7 semaines a repris vie ce matin à l'occasion de la visite de la délégation chinoise Pang Da et grâce à ces même représentants .Le versement de 30 Millions d'Euros pour l'achat de 1300 voitures a provisionné le compte en banque Saab et financé le redémarrage de la production.

Hier , Victor Muller , Qinghua et Maud Olofsson se sont rencontrés afin de discuter des nouveaux arrangements entre Swedish Automobile et le distributeur chinois.

Auparavant Swedish Automobile avait présenté Pang Da comme étant le réseau de distributeur existant sur le marché mondial avec 1100 points de ventes en Chine .

A l'issue de cette réunion que Victor Muller a qualifié d'excellente , Maud Olofsson a déclaré que cette réunion était utile ."Pang Da a exposé les possibilités pour Saab de penetrer le marché chinois .Pang Da est un partenaire interessant du fait que les ventes sont ce dont a besoin Saab pour grandir "

Maud Olofsson s'est aussi interrogée sur l'avenir de la production Saab en Suède ."Ils ont répondu que meme si une partie de la production s'effectuait en Chine , l'usine de Trollhättan ne serait en rien menacée "

Pang Da va également investir à hauteur de 65 Millions d'euros dans le capital de Spyker par le biais d'achat de titres à 4.19€ l'action .Soit 24 % du capital total.

L'office national de la dette doit également valider cette opération et bien qu'une rencontre se soit également tenue hier , la decision pourrait mettre des semaines avant d'ètre rendue .

Source : thelocal.se

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Photo provided by Wulf


10:12 Écrit par Golfhunter dans Actualité | Lien permanent | Commentaires (0) | |  Facebook |

26/05/2011

The sneezing EIB

Voila la donne : Saab a besoin de 90 millions d'Euros pour se relancer serieusement et durablement .30 Millions ont été prétés par Gemini , 30 millions versés par Pang Da . Et manquent les 30 derniers millions que la BEI tarde à debloquer . Alors les tractations vont bon train actuellement entre l'institution et Saab .Eric Geers affirme que "le deblocage de cet argent peut intervenir à tout moment ".Ce qui est certain , c'est que ce ne sera jamais trop tôt .

Here is the fact :Saab needs 90 million euros to revive seriously and lasting .30 millions were loaned by Gemini 30 millions paid by Pang Da. And miss the last 30 millions which the EIB is slow to unlock. While the negotiations are well under way now between the institution and Saab. Eric Geers says that "The release of this money can be made at any time. " What is certain is that it won't never be too early.

Source : GP.se

15:31 Écrit par Golfhunter dans Actualité | Lien permanent | Commentaires (0) | |  Facebook |

Les représentants de Pang Da en Suède

Bien que plusieurs des chefs les plus puissants du distributeur automobile chinois, notamment le PDG Pang Qinghus lui-même, sont à Stockholm pour visiter l'ambassade de Chine, l'Office de la dette et Maud Olofsson (C), une autre partie de la Pang Da-délégation est arrivée à Trollhättan peu avant midi

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credit photo : Swade   Source : Ttela.se

14:16 Écrit par Golfhunter dans Actualité | Lien permanent | Commentaires (0) | |  Facebook |

Push on the START Button

100 cars will roll of the production lines tomorrow ! In those 100 Saabs will be included Saab 9.3 Convertible Independance Edition .And next week the 9.5's Kombi will also become reality !

100 voitures devraient sortir des lignes de production demain parmis lesquelles des cabriolets de la série limitée Independance . Et la semaine ce sera au tour des 9.5 Estate de pointer le bout de leur calandres !

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Source : autoweek.nl

10:56 Écrit par Golfhunter dans Actualité | Lien permanent | Commentaires (5) | |  Facebook |

25/05/2011

Pang Da visit Trollhättan tomorrow .Ms Olofsson will be there too .

Demain Jeudi , arrivera une délégation chinoise de chez Pang Da afin de faire connaissance avec le staff Saab et les installations à Trollhättan .

A cette occasion et dans la dynamique impulsée par Vladimir Antonov , Mme Olofsson a exprimé le désir de rencontrer les représentants de chez Pang Da soit à Stockholm au ministère , soit sur place à Trollhättan .

Ms Olofsson would like to meet the Pang Da 's delegation which will be in Sweden tomorrow .

 

Source : DI.se

17:21 Écrit par Golfhunter dans Actualité | Lien permanent | Commentaires (0) | |  Facebook |

" Saab deal still possible " - Victor Muller

Saab Chief Executive Officer Victor Muller said Chinese authorities informed him a deal with Pang Da was still possible.The National Development and Reform Commission in China needs to approve major deals between foreign and Chinese companies and it has been reported that companies can submit applications for one deal at a time, the Stockholm News reported Tuesday.

Saab had already had a deal with Chinese car manufacturer Youngman submitted for review. This would, under the circumstances, derail the new deal with Pang Da.

But Muller said he has heard directly that the deal with Pang Da is still viable, the newspaper said.

Victor Muller a déclaré qu'un accord avec Pang Da est encore possible .La commission nationale du devellopement et des réfromes chinoise est là pour valider les principaux accords entre compagnies chinoises et étrangères et ces meme compagnie ne peuvent avoir qu'un seul dossier en cours à la fois comme l'a précisé hier le Stockholm News .

Et Saab a déjà eu un accord avec le constructeur chinois Youngman soumis à la commission . Ce qui pourrait parasyter le dossier actuel avec Pang Da .

Mais Victor Muller affirme qu'on lui a directement rapporté que l'accord avec Pang Da est toujours vivant .

Source : china car times

10:33 Écrit par Golfhunter dans Actualité | Lien permanent | Commentaires (0) | |  Facebook |

23/05/2011

D-4 for the restart of the production in Trollhättan ?

Les rumeurs se font de plus en plus précises et il semblerait que le redemarrage de la production soit prévue pour Vendredi ! Pour mémoire voilà 7 semaines , tout s'était arrété .

Rumors are more & more sharp and production should restart on Friday .

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Credit photo : internet

23:39 Écrit par Golfhunter dans Actualité | Lien permanent | Commentaires (0) | |  Facebook |

Demande reçue par l'Office national de la dette .

STOCKHOLM (Reuters) - L'Office national suédois de la dette a reçu une demande de la société chinoise Pang Da pour une participation dans Spyker / Saab. Annonce faite aujourd'hui par l'Office .

 Pang Da veut une participation de 24 pour cent en Spyker / Saab pour 65 millions d'Euros. La participation est soumise à l'approbation du gouvernement suédois, de la Banque européenne d'investissement et des autorités chinoises. Ca fait beaucoup de monde .

STOCKHOLM (Reuters) - The Swedish National Debt has received a request from the Chinese company Pang Da for a stake in Spyker / Saab. Today's announcement by the Office.

  Pang Da wants a 24 % participation in the capital of Spyker / Saab for 65 millions Euros. Participation is subject to approval by the Swedish government, the European Investment Bank and Chinese authorities. That's a lot of people.

18:21 Écrit par Golfhunter dans Actualité | Lien permanent | Commentaires (0) | |  Facebook |

Chère Madame Olofsson ..... Signé Vladimir Antonov .

C'est jeudi dernier que Vladimir Antonov a pris sa plume afin de demander une entrevue en tête à tête avec Mme Olofsson .

"Si il est vrai que le gouvernement suèdois a le moindre doute ou incertitude à mon sujet et concernant mes réelles intentions pour Saab , il est crucial pour moi de pouvoir discuter avec vous de visue de mes projets , motivations et ressources " .Voilà ce qu'aurait écrit Vladimir Antonov selon Ttela.se .

Il réaffirme aussi sa profonde conviction que Saab peut devenir une marque rentable , au succès assuré grâce , entre autre ,à une très bonne gestion .

Du coté du secretariat de la ministre de l'industrie , on accuse bonne réception de ce courrier sans pour autant donner un avis favorable à cette requête et en rappelant qu'un rendez-vous ne serait pas synonyme d'acceptation .

C'est pourquoi un appel est lancé à la communauté saabiste sous l'impulsion de Saabsunited afin d'insciter Mme Olofsson à reconsiderer la demande mainte fois exprimée par Vladimir Antonov de pouvoir rentrer dans le capital de Saab .

It's last Thursday that Vladimir Antonov took his pen to request an interview face to face with Ms. Olofsson.

"If it is true that the Swedish government has the slightest doubt or uncertainty about me and about my true intentions for Saab, it is crucial for me to talk with you first hand of my projects, motivations and resources. " That's what would have written by Vladimir Antonov according to Ttela.se.

  He also reaffirms his deep conviction that Saab can become a profitable brand, success ensured through, among other things, a very good management.

On The side of the Secretary of the Minister for Industry, is accused a proper receipt of this letter without giving an opinion supporting the request and saying that an appointment is not synonymous with green light .

Therefore there is a call to the community under the leadership of  Saabsunited to invite Ms Olofsson to reconsider the request , many times expressed by Vladimir Antonov, for being able to get into the capital of Saab.

15:10 Écrit par Golfhunter dans Actualité | Lien permanent | Commentaires (0) | |  Facebook |

En attente!

Pang Da attend le feu vert de la Chine

Pang Da, qui a signé la semaine dernière une lettre d'intention avec Saab en vue d'un accord sur une entrée au capital mais aussi sur la fabrication et la distribution des automobiles suédoises en Chine, a annoncé ce lundi qu'il avait engagé des discussions avec les autorités chinoises pour obtenir leur approbation. Après l'échec du précédent rapprochement avec Hawtai, Victor Muller, directeur général de Spyker Cars (qui changera bientôt son nom en Swedish Automobile N.V.), s'est montré rassurant: "Sur la base de nos discussions avec Pang Da nous sommes confiants quant à la possibilité de Pang Da d’obtenir les approbations réglementaires nécessaires pour officialiser la transaction. Je suis très impatient de créer une entreprise solide avec Pang Da [...]. Il doit être souligné que le paiement anticipé de Pang Da et les ventes des voitures Saab importés ne sont pas soumis à l'approbation de la NDRC (Commission Nationale du Développement et des Réformes, NDLR). La première avance de 30 millions d'euros a été reçue par Saab mardi dernier."

Pang Da, who last week signed a letter of intent with Saab for an agreement on an entry to the capital but also on the manufacture and distribution of automobiles in China, announced Monday it had began discussions with Chinese authorities for their approval. After the failure of the previous reconciliation Hawtai , Victor Muller, CEO Spyker Cars (which will soon change its name to Swedish Automotive NV), was reassuring: "Based on our discussions with Pang Da we are confident about the possibility of Pang Da to obtain regulatory approvals necessary to formalize the transaction. I am very eager to create a solid company with Pang Da ."


source: autonews.fr

13:43 Écrit par E.M dans Actualité | Lien permanent | Commentaires (0) | |  Facebook |

21/05/2011

Communiqué officiel de SAAB .

Ce serait un euphémisme de dire que les dernières semaines ont été éprouvantes pour Saab Automobile.

Nous sommes une entreprise automobile. Concevoir et construire des voitures distinctes selon un bien fondé , la philosophie suédoise est ce que nous faisons. Et pourtant, notre ligne de production - le cœur de notre société - a été inactive pendant les cinq dernières semaines.

Bien que ce ne soit de la faute à personne, mais de la nôtre, nous nous sommes retrouvés dans une crise de liquidités et incapables d'acheter les pièces dont nous avons besoin pour construire nos voitures. Cela a fait mal à nos concessionnaires, nos fournisseurs, nos employés et à beaucoup de nos clients, une situation pour laquelle nous sommes vraiment désolés. Nous ne souhaitons rien d'autre que de pouvoir assurer notre situation financière pour que nous puissions reprendre la production de voitures .

Le 3 mai, nous avons annoncé un accord avec Hawtai Motor Group, un fabricant de véhicules en provenance de Chine. Cet accord aurait comporté une participation au capital pour Hawtai et de manière significative, une opportunité pour développer la production de Saab en Chine, la nouvelle frontière de l'automobile. Cet accord s'est effondré en fin de semaine dernière en raison d'une incapacité à obtenir les approbations réglementaires requises . Ce fut un coup dur pour nous, mais nous avons persisté avec des discussions de partenariat en Chine, que nous considérons comme une étape essentielle pour assurer l'avenir de Saab.

Le 16 mai, nous avons annoncé la signature d'un protocole d'accords avec Pang Da Automobile Trade Co. Da Pang est le plus important distributeur dans le domaine de la vente et du service sur le marché chinois, avec plus de 1100 points de vente en Chine et en Mongolie. Ce protocole comporte des accords stratégiques pour la distribution, la marque et le potentiel futur des co-entreprises dans le secteur manufacturier.

Peut-être même plus important pour notre avenir immédiat, Pang Da a passé une commande d'environ 1.300 véhicules, avec paiement immédiat . Une ordonnance peut être placée à court terme, sous réserve de certaines conditions.

Cette injection de fonds est importante pour Saab, non seulement comme un vote de confiance dans notre portefeuille de marque, mais aussi comme une injection de fonds indispensables qui nous permettront de redevenir opérationnels.

Avec cette injection de liquidités et d'autres en place, Saab Automobile sera bien placé pour engager des négociations avec nos fournisseurs (+ 1200). Ces négociations visent à fournir le paiement intégral des montants dus à intervalles réguliers et à l'intérieur d'une période donnée .Et ils sont essentiels pour redémarrer la chaîne d'approvisionnement , et rendre notre usine et nos activités à nouveau opérationnelles .

Saab a déjà une provision équivalente à près de 5.000 véhicules à l'usine de Trollhättan. Ce sont des voitures qui sont commandées et attendus par les concessionnaires et clients. Ce sont des voitures qui ameliorerons notre situation financière dès qu'ils quitteront l'usine. Nous aurons également l'ordonnance initiale de Pang Da à construire, ainsi que l'ordre secondaire potentiel. Ces ordonnances representent un apport equivalent à plus de 6.000 véhicules pour notre usine suédoise.

En outre, nous sommes également heureux d'annoncer que les feedbacks entourant notre nouveau véhicule multisegment Saab 9-4x sont très forts, avec des commentaires dans des articles de presse très favorables  notamment à l'occasion de l'évènement à Washington DC. La Saab 9-4x est principalement destinée au marché nord-américain et le magazine américain, Winding Road, a déclaré: "la dynamique de conduite de la 9-4x est positivement brillante". La Saab 9-4x a également attiré les éloges de marchés hors Amérique du Nord. Robert Collin d'Aftonbladet en Suède l'a appelé "la meilleure Saab jamais construite", en notant le rôle crucial joué  par les architectes Saab. La Saab 9-4x est révélatrice de l'avenir de Saab Automobile. Dynamique. Excitante. Engagée.

En plus de la Saab 9-4x, la nouvelle gamme Saab 9-3 Griffin est caractérisée par la plus faible consommation de carburant que nous ayons jamais offerte au sein de cette gamme 9.3, mettant en vedette une gamme diesel spécialement développée pour offrir des avantages fiscaux  pour un certain nombre de marchés européens. Notre nouvelle 9-3 moteurs à essence offre la meilleure combinaison de rendement du carburant et  puissance de sa catégorie. Nous avons également notre nouveau navire amiral  Saab 9-5 berline et le tout nouveau Saab 9-5 Break à venir plus tard, en 2011, qui va offrir un nouveau niveau de fonctionnalité pour les clients du break 9-5 du monde entier.

 

Notre gamme de véhicules est en constante expansion et amélioration. Plus que cela, nous avons des véhicules neufs et aux innovations révolutionnaires à venir très bientôt. De quoi exciter nos clients partout dans le monde. Nous travaillons sur des partenariats qui nous mèneront à de nouveaux endroits, avec les nouvelles technologies pour rendre la conduite plus sûre, plus agréable, plus économique et plus écologiquement responsable.

L'Esprit Saab qui a construit cette société demeure solide et nous ne pouvons pas nous empêcher d'être excités par l'avenir.

Nous vous remercions pour votre patience et nous vous demandons votre soutien continu.

Signé:

 

Kjell ac Bergström - Vice President Product Development Powertrain

 

Gunnar Brunius - Vice President Purchasing & Manufacturing

 

Mats Fägerhag - Vice President Vehicle Product Development

 

Matthias Seidl - Vice President Global Sales & Aftersales

 

Anders Svensson - Vice President Vehicle Lines

 

Knut Simonsson - Vice President Brand & Marketing

 

It would be a significant understatement to say that the last weeks have been challenging for Saab Automobile. 

 

We are a car company.  Designing and building distinctive cars according to a well honed, Swedish philosophy is what we do.  And yet our production line – the beating heart of our company - has been idle for the last five weeks. 

 

Though no-one’s fault but our own, we found ourselves in a cashflow crisis and unable to buy the parts we need to build our cars.  This has hurt our dealers, our suppliers, our employees and many of our customers, a situation for which we are truly sorry.  We want nothing more than to secure our financial position so that we can get to building cars again.

 

On May 3, we announced a deal with Hawtai Motor Group, a vehicle manufacturer from China.  This deal would have included an ownership stake for Hawtai and significantly, an opportunity to develop Saab manufacturing in China, the new automotive frontier.  This deal collapsed late last week due to an inability to secure the required regulatory approvals for it to proceed.  This was a significant blow for us, however we persisted with partnership talks in China, which we see as an essential step in securing Saab’s future.

 

On May 16, we announced the signing of a memorandum of understanding with Pang Da Automobile Trade Co.  Pang Da is the largest publicly traded sales and service distributor in the Chinese market, with over 1,100 outlets in China and Mongolia.  The MoU includes strategic deals for distribution, branding and potential future joint ventures in manufacturing.

 

Perhaps even more importantly for our immediate future, Pang Da have placed an order for approximately 1,300 vehicles, with immediate payment to be made for these vehicles.  A further order can be placed in the near term, subject to certain conditions.

 

This cash injection is important for Saab, not only as a vote of confidence in our brand portfolio, but also as a much-needed cash injection that will enable us to get our plant operational again.

 

With this and other cash injections in place, Saab Automobile will be well placed to initiate negotiations with our 1,200+ suppliers.  These negotiations are intended to provide full payment for outstanding amounts at regular intervals and within a specified time period - and they are crucial to getting the supply chain moving, and our plant and our business operational once again.

 

Saab already has an order bank of nearly 5,000 vehicles for the Trollhättan factory.  These are cars that are ordered and awaiting delivery to dealers and customers.  These are cars that will see our cash position improve as soon as they leave the factory.  We will also have the initial order from Pang Da to build, as well as the potential secondary order.  These orders would take our order bank to well over 6,000 vehicles for our Swedish plant.

 

In addition, we are also pleased to report that orders of the new Saab 9-4x crossover vehicle are very strong, coming on the back of very favourable reviews from our recent Saab 9-4x press event in Washington DC.  The Saab 9-4x is intended primarily for the North American market and US magazine, Winding Road, said “the driving dynamics of the 9-4x are positively brilliant”.  The Saab 9-4x has also attracted praise from markets outside of North America.  Robert Collin from Sweden’s Aftonbladet called it “the best Saab ever built”, noting the crucial role Saab played as the architects of the vehicle.  The Saab 9-4x is indicative of the future for Saab Automobile.  Dynamic.  Exciting.  Engaging. 

 

In addition to the Saab 9-4x, the new Saab 9-3 Griffin range is the most fuel-efficient 9-3 range we’ve ever offered, featuring a diesel range specially developed to offer road tax advantages for a number of significant European markets.  Our new 9-3 petrol engines offer the best combination of fuel efficiency and power in their class.  We also have our new flagship Saab 9-5 Sedan and the all-new Saab 9-5 SportCombi coming later in 2011, which is going to deliver a new level of practicality to Saab 9-5 customers around the world.

 

Our vehicle range is constantly expanding and improving.  More than that, we have new vehicles and groundbreaking innovations coming very soon, things that we believe will excite our customers everywhere.   We are working on partnerships that will take us to new places, with new technologies to make driving safer, more enjoyable, more economical and more ecologically responsible.

 

The Saab Spirit that built this company remains strong and we cannot help but be excited by the future. 

 

We thank you for your patience and we ask for your continued support.

Signed by

 

Kjell ac Bergström - Vice President Product Development Powertrain

 

Gunnar Brunius - Vice President Purchasing & Manufacturing

 

Mats Fägerhag - Vice President Vehicle Product Development

 

Matthias Seidl - Vice President Global Sales & Aftersales

 

Anders Svensson - Vice President Vehicle Lines

 

Knut Simonsson - Vice President Brand & Marketing

 

 

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09:34 Écrit par Golfhunter dans Actualité | Lien permanent | Commentaires (0) | |  Facebook |

20/05/2011

Pour l'approbation de Vladimir Antonov

Une campagne est lancée par l'équipe de Saabsunited qui me demande de relayer ici l'appel qu'ils lancent afin que le gouvernement enterrine la candidature de Vladimir Antonov comme nouvel actionnaire au capital de Swedish Automobile .

"Le 28 avril, Bo Lundgren,  gestionnaire de Swedens Office de la dette (OND) a donné son approbation et l'approbation officielle à M. Vladimir Antonov pour qu'il devienne actionnaire de Saab. Depuis, nous attendons que le gouvernement suédois valide cette directive de l'OND .

Nous exigeons donc que Fredrik Reinfeldt , qui est le chef élu de la Suède, montre aux gens du monde ce qu'ils pensent de Saab! Nous voulons qu'il applique les directives de l'OND et approuve M. Vladimir Antonov en tant qu'actionnaire de Saab!

Envoyez-nous un e-mail ci-dessous en indiquant que vous exigez que le Gouvernement suédois approuve M. Vladimir Antonov et nous allons l'enregistrer, l'imprimer et l'envoyer avec tous les autres e-mails que nous recevons, à M. Fredrik Reinfeldt ! "

Ecrivez à l'adresse suivante en précisant votre nom et pays d'origine approve.antonov@gmail.com

13:43 Écrit par Golfhunter dans Actualité | Lien permanent | Commentaires (0) | |  Facebook |

19/05/2011

Muller: Almost done with new CEO

The Swedish newspaper Svenska Dagbladet writes that Muller says that information about a new Ceo can come soon, but it can take time before he starts.

Le journal suèdois Svenska Dagbladet rapporte que Victor Muller a confirmé que plus d'informations concernant la nomination du nouveau directeur général de Saab allaient bientôt ètre annoncées , mais que sa prise de fonction effective pouvait prendre un peu de temps .

SVD, Almost done with new CEO

Svenska Dagbladet skriver att Victor Muller säger att besked om ny VD kan komma snart, men det dröjer förmodligen ett par månader innan personen kan börja.

Svenska dagbladet, Muller:nästan klart med ny VD


19:38 Écrit par Saabrobz dans Actualité | Lien permanent | Commentaires (0) | Tags : saab, ceo, jan ake jonsson | |  Facebook |

Jeudi 19 mai : Assemblée générale des actionnaires Spyker

Demain se réunissent les actionnaires à l'occasion de leur réunion annuelle .Le départ de Jan Ake Jonsson sera officiellement entériné ainsi que l'abandon du nom de Spyker Cras au profit de Swedish Automobile .

A l'ordre du jour figure la réaffirmation des objectifs :

- La nouvelle génération9-3 déclinée en 3 modèles (HB, Conv​​, X) en remplacement de l'actuelle génération reliftée.
- Lancement de la remplacante de la 9.4X à partir de 2015
-Une gamme incluant le moteur BMW (s) et eAWDsystem
-Nouvelle gamme basée sur la plate-forme et architecture Phoenix

-Suppression des marges élevées concernant lesvéhicules électriques et hybrides dans les années suivantes (2016 -2017) = volumes de ventes et revenus
-Examen des perspectives en volume en 2010 et mise à jour des chiffres réels du programme de production
-Impact de la tendance défavorable à parquer                                                                                           -Services d'ingénierie et ventes à l'extérieur marge incluse
-eAWD JV inclus dans le revenu de dividendes à venir selon le plan de JV (?)
-Modifications récentes FX et conséquences dans le plan (?)

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Hej da Mr Jan Ake Jonsson and thank you so much for having fought like you did for saving Saab .We won't never forget you

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Source : Wulf via Saabworld.net

00:07 Écrit par Golfhunter dans Actualité | Lien permanent | Commentaires (0) | |  Facebook |

18/05/2011

Saab 9.4X : lancement de la production

Présentée pour la 1ère fois à Detroit en Janvier 2008 la Saab 9.4X va enfin pouvoir gambader en liberté sur nos routes . Sa production  a débuté Lundi au Mexique . Elle devrait bientôt arriver en concessions dans sa version 2011 , tandis que la version 2012 sera produite d'ici quelques mois .

Par ailleurs on apprend que les brochures commerciales de la 9.5 Break sont imprimées et prètes à ètre livrées en concessions également .

16:34 Écrit par Golfhunter dans Actualité | Lien permanent | Commentaires (0) | Tags : saab 9.4x | |  Facebook |

17/05/2011

The total Saab guide

Published by Teknikens Värld .From the Saab 92 until the 9.4X . With a lot of illustrations . Available HERE

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23:21 Écrit par Golfhunter dans Actualité | Lien permanent | Commentaires (0) | |  Facebook |

Victor Muller gives us hope [Video]

"Pang Da a vendu 170 000 voitures l'année derniere .C'est le plus gros distributeur automobile au monde . "

17:04 Écrit par Golfhunter dans Actualité | Lien permanent | Commentaires (0) | Tags : victor muller, pang da ; china, market | |  Facebook |

Gustav Fridolin talks about the swedish government 's behavior [Video]

Gustav Fridolin est un homme politique que l'on pourrait qualifier tendance verte -Ecologiste .Il revient sur la crise que traverse Saab en appuyant sur le fait que le gouvernement ne fait pas assez pour soutenir Saab ou d'autres industries dans leur volonté de produire des véhicules propres ou peu polluants. Ainsi le gouvernement aurait dû investir plus d'argent dans ce domaine durant ces 2 dernières années .

Gustav Fridolin is a young politician that could be described as trend-green environmentalist. He uses for example the crisis at Saab for pressing the fact that the government is not doing enough to support Saab or other industries in their efforts to produce clean vehicles and low pollution. Thus the government should have invested more money in this area during the last 2 years.

My gratefull thanks to Robert for the translation !


Source : TTela.se signed by Jenny Johansson .

16:42 Écrit par Golfhunter dans Actualité | Lien permanent | Commentaires (0) | |  Facebook |

16/05/2011

Another report about Saab's new deal

China's largest listed car distributor has come to the rescue of Saab in a deal worth as much as 110 million euros, staving off the collapse of one of Sweden's best-known brands.

Spyker Cars, the Dutch owner of Saab, announced a deal with China's Pangda Automobile Trade Co Ltd on Monday which it said would secure Saab's medium-term funding needs and allow production to resume within days.

Saab will immediately receive 30 million euros from Pangda for vehicles destined for sale in China, allowing it to repay suppliers and restart production soon, CEO Victor Muller said.

The firm's Trollhatten plant has been idle for about six weeks. Parts suppliers ceased deliveries until bills were paid.

"This is a good first step if it can lead to Saab talking to its suppliers about paying its bills," said Svenake Berglie, chief executive of the suppliers organization, FKG.

He said it would take about a week to get negotiations done with suppliers and another week to restart output. Suppliers estimate Saab owes them "hundreds of millions" of crowns to suppliers for car parts, electricity and plant maintenance.

Saab has "a strong product line now but what they need is long-term financial stability," he added.

The deal is the second pact with a Chinese rescuer in as many weeks after a deal with Hawtai Motor Group fell through last week. It could face some of the same problems as Chinese firms need government approval for acquisitions or overseas investments.

Muller, CEO of Spyker and Saab Automobile, said the fact Pangda is a distributor, not a manufacturer, meant it would not need approvals to buy Saab cars for sale in China. Other transactions will however require consents from certain Chinese government agencies, the European Investment Bank, GM and the Swedish National Debt Office.

Spyker shares, initially suspended when the market opened in Amsterdam, surged 14.6 percent to 4.07 euros by 1113 GMT.

More on msnbc.msn.com

18:33 Écrit par Golfhunter dans Actualité | Lien permanent | Commentaires (0) | |  Facebook |

Victor muller " Voilà l'argent qui nous a manqué "[Video]

Que signifie cette lettre d'intention pour Saab?

VM- Si cet accord fonctionne, car je pense que c'est le cas, cela signifie que nous avons notre financement en place.


Pouvez-vous le garantir cette fois-ci?


VM- Non. Ce sont les affaires, et tout peut arriver. Je ferai de mon mieux.

Combien d'argent est en jeu et comment avez vous mené les négociations?


VM- Je suis très sûr de cet accord, puisque le premier paiement n'est pas dépendant  d'approbations. Il est très différent de la dernière opération, qui a rencontré des difficultés à cause de cela. Il s'agit d'une structure beaucoup moins compliquée, donc nous pensons que cet accord est très bien placé pour réussir.

Qu'est-ce que cela signifie pour la production en Trollhattan?

VM- Que nous pouvons espérer commencer très bientôt. C'est l'argent qui nous manquait.

Combien de temps?

VM- Je ne sais pas. Je suis à Pékin. Les gens de l'usine s'affairent depuis tôt ce matin .

Combien de temps Saab pourra t il tenir avec les 30 millions ?


VM- Assez longtemps pour commencer à produire à nouveau, et pour catalyser les flux d'argent.

Il s'agit donc de bonnes nouvelles pour Saab?


VM -" Très bonnes nouvelles! Lorsque vous ne construisez pas de voitures, il s'agit de coûts et pas de revenus. Dès que nous aurons redemarré la production , nous pourrons obtenir des revenus, et c'est en cela que cet accord est bon ."

 

Source : Nyheterna.se


15:49 Écrit par Golfhunter dans Actualité | Lien permanent | Commentaires (0) | |  Facebook |

Saab Automobile et Spyker signent une lettre d'intention avec Pang Da Automobile

Saab Automobile et Spyker signent une lettre d’intention avec Pang Da Automobile sur un partenariat de distribution et de fabrication pour la Chine avec prise de participation

Trollhättan, Suède, le 16 mai 2011

Spyker cars NV (Spyker) annonce ce jour que Spyker et Saab Automobile AB (Saab Automobile) ont signé une lettre d’intention avec Pang Da Automobile Trade Co., Ltd (Pang Da), le plus grand distributeur automobile en Chine avec près de 1100 concessionnaires sur le pays. Cette lettre d’intention inclut une alliance stratégique pour une entreprise de distribution à 50/50 et une coentreprise de fabrication de véhicules de la marque Saab ainsi que la création d’une marque sœur appartenant à la joint venture en Chine. Saab Automobile possèdera jusqu'à 50 pour cent dans cette alliance avec Pang Da et sera considéré comme partenaire de fabrication prioritaire par l’investisseur des actions restantes.

Pang Da fera un paiement 30 millions € pour l'achat de véhicules Saab plus un supplément de 15 millions € pour l'achat de véhicules Saab dans les 30 jours sous réserve de certaines conditions. En outre, Pang Da prendra une participation dans Spyker pour un montant total de 65 millions € à 4,19 € par action (moyenne pondérée des dix derniers jours d'activité), représentant 24 % de Spyker sur une base entièrement diluée, et ont le droit de nommer un membre du Conseil de Surveillance de Spyker et / ou du Conseil d’Administration de Saab Automobile.

- Spyker, Saab Automobile et Pang Da ont signé une lettre d’intention sur la formation d'une joint-venture à l'égard de la distribution et fabrication pour le marché chinois, sous réserve des documents de transaction définitive et de certaines approbations réglementaires.

- Conformément à la lettre d’intention, Pang Da va transférer 30 millions € à Saab Automobile comme paiement pour l'achat de véhicules Saab plus un montant complémentaire de 15 millions dans les 30 jours pour l'achat de véhicules supplémentaires en fonction de certaines circonstances.

- Pang Da prendra une participation dans Spyker pour un montant total de 65 millions € à 4,19 € par action, représentant jusqu'à 24 % du capital-actions en circulation de Spyker sur une base pleinement diluée.

Le protocole d'accord entre Spyker, Saab Automobile et Pang Da contient les règles sur lesquels les parties établiront une joint venture à 50/50 pour la distribution de véhicules de marque Saab en Chine.

Les 65 millions € de souscription d'actions par Pang Da permettent de sécuriser le financement à moyen terme de Saab Automobile.

Certaines des opérations découlant de la lettre d’intention sont soumises à l'accord sur les documents de transaction définitive et certaines conditions, et comprennent les consentements de certaines agences gouvernementales chinoises, la Banque européenne d'investissement, GM et l'Office de la dette nationale suédoise.

Avec la réception de Pang Da du paiement initial de 30 millions €, Saab Automobile a pour objectif de parvenir à un accord sur les modalités de paiement et de livraison avec ses fournisseurs pour une relance de la production dès que possible. Afin d'améliorer les délais d’attente des clients et concessionnaires sur les commandes existantes et futures, Saab Automobile travaillera de concert avec ses fournisseurs afin de minimiser tout impact de l'arrêt de la production.

Victor Muller, Directeur Général de Saab Automobile et Spyker a déclaré: «Les deux parties sont confiantes quant à ce partenariat qui permet à Saab Automobile et Pang Da de créer une entreprise solide, d'abord dans la distribution et par la suite dans la fabrication de véhicules Saab en Chine.

"Da Pang est une entreprise publique rentable et bien capitalisée qui, en tant que distributeur automobile le plus important en Chine, voit un énorme potentiel pour notre marque sur leur marché domestique. Nous allons travailler dur pour finaliser les accords et établir Saab sur ce marché automobile dont la croissance est la plus forte au monde. Le fait que Pang Da prenne une participation substantielle dans Spyker souligne leur confiance dans nos plans pour l'avenir et en Chine en particulier. "

M. PANG Qinghua, PDG de Pang Da, a déclaré: «Ce partenariat nous permet non seulement de distribuer Saab, la marque haut de gamme emblématique européenne, en Chine, mais aussi de créer une coentreprise de fabrication qui renforcera la position concurrentielle de la marque Saab en Chine.

"Avec les nouveaux produits que Saab a lancé depuis qu'il est devenu un constructeur automobile indépendant au début de l'année dernière, comme la Saab 9-5 et la Saab 9-4X qui ont été largement saluées, et le successeur à venir de l’actuelle Saab 9-3, nous croyons que le moment est idéal pour Saab de pénétrer le marché chinois. Notre taille, associée à notre solidité financière et compétence en plus de notre capacité à agir vite seront des éléments primordiaux pour le succès de Saab en Chine.

"Après être devenu une entreprise publique il ya trois semaines, nous sommes ravis d'avoir l'opportunité de devenir un actionnaire important de Spyker, la maison mère de Saab. Nous sommes très impatients de collaborer avec la direction de Saab pour pénétrer avec succès sur notre très prometteur marché domestique. "

Source : Wulf via Saabworld.Net

14:53 Écrit par Golfhunter dans Actualité | Lien permanent | Commentaires (0) | Tags : pang da automobile, saab automobile, spyker | |  Facebook |

What is Pangda ?

Pangda is Saab’s newest savior, but what is it and what does it do?

- name: Pangda Automobile Trade Co Ltd
- alternative English name: Power Diversity Automobile Trade Co Ltd
- website (English): www.pdqmjt.com
- engaged in the distribution, repairing and maintenance of automobiles.
- listed at the Shanghai Stock Exchange, China. (601258.SS)
- CEO: Pang Qinghua, 55, worth 1.1 billion USD. Lives in Tangshan, Hebei Province. Number 1057 on Forbes’ World Billionaires List.

- Headquarters: Tangshan, Hebei Province.
- distributes cars under 49 brands, including Benz, Audi, Subaru, Volkwagen, Honda, Toyota and Hyundai.
- distributes trucks under 15 brands, including Auman and Jiefang.
- distributes mini coaches under 10 brands, including Wuling, Hafei and Jiabao.
- distributes agricultural vehicles under six brands.
- distributes engineering machinery vehicles under six brands.
- owns 926 sales outlets, 699 automobile exclusive agencies (including commercial vehicles), 176 automobile markets, and eight specialty automobile markets.

Source : carnewschina.com

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14:46 Écrit par Golfhunter dans Actualité | Lien permanent | Commentaires (0) | |  Facebook |

Carte postale de Chine

Voilà enfin des nouvelles de Victor Muller qui se débat pour sauver Saab . La prise de capital par le biais de l'achat d'actions est une solution comme une autre :

" Le constructeur automobile suédois en difficulté Saab, propriété du néerlandais Spyker, s'est offert un sursis en annonçant lundi un accord avec le distributeur chinois Pang Da. Il prévoit une entrée au capital de Spyker, des paiements et une coentreprise en Chine.

"L'achat d'actions par Pang Da pour 65 millions d'euros va assurer le financement à moyen terme de Saab Automobile", a indiqué Spyker dans un communiqué. A l'ouverture à la Bourse d'Amsterdam, l'action Spyker, habituée aux montagnes russes ces dernières semaines, a bondi de 13,8%, et s'envolait de 16,8% une heure plus tard.

Pang Da, premier distributeur automobile coté en Chine avec 1100 concessions, va prendre jusqu'à 24% du capital de Saab, contre une injection de 65 millions d'euros au capital au prix de 4,19 euros par action. Le groupe chinois doit aussi effectuer un premier paiement de 30 millions contre l'achat de voitures Saab puis un deuxième de 15 millions, sous condition.

L'accord prévoit la création d'une coentreprise chargée de fabriquer et distribuer des Saab en Chine. Selon Spyker, il s'agit d'"une alliance stratégique consistant en une coentreprise de distribution à 50-50 et une coentreprise dans la fabrication (MJV) pour les véhicules de la marque Saab ainsi que pour une marque détenue par MJV en Chine".

La suite sur Romandie.com

12:37 Écrit par Golfhunter dans Actualité | Lien permanent | Commentaires (5) | |  Facebook |

15/05/2011

Un accord en vue avec un autre groupe Chinois!

Youngman Automobile Group Co, pourrait être le nouveau sauveur de saab!

 

BLOMBERG BUSINESSWEEK

23:58 Écrit par E.M dans Actualité, Web | Lien permanent | Commentaires (0) | |  Facebook |

????????????

Mais que ce passe t il ? La situation est stupéfiante : d'un coté des médias suèdois et observateurs qui disent que cette fois c'est la fin . Tout ça à l'heure où personne n'a de nouvelles de Victor Muller supposé etre encore en Chine à se demener pour aboutir à un accord avec un nouveau partenaire . Tandis qu'aux USA le lancement de la 9.4X a été rondement mené , qu'en Italie 3 Saab 93 paradent au rallye classique des Mille Miglia et qu'en parallèle toute l'équipe de Saabsunited passent du bon temps ensemble .

Tout ces faits contradictoires et faisant contrastes produisent un sentiment mélangé de fausse panique et de vraie hallucination .Mais je ne critique aucune de ces initiatives bien sûr mais ne fais que donner mes impressions .

What is happening? The situation is staggering: on one side  the Swedish media and observers who say that this time it is the end. All this at a time when no news of Victor Muller supposed to be still in China struggle to reach an agreement with a new partner. While in the U.S. launch of 9.4x was smoothly conducted , in Italy 3 Saab 93  parade at the classic Mille Miglia rally and in parallel the whole team of Saabsunited have a good time together in Trollhättan.

All these contradictory facts  making contrasts produce a mixed feeling of panic and false true hallucination.But I don't criticize any of those events .I just give my feelings lived from here .

16:11 Écrit par Golfhunter dans Actualité | Lien permanent | Commentaires (2) | |  Facebook |

14/05/2011

Intsaab 2011 is sold out !

C'est demain la date limite d'inscription à Intsaab qui sera déroulera cette année du 5 au 8 Aout à Ellivuori en Finlande .

Gros succès en perspective puisque tout est déjà plein et une liste d'attente est déjà en place .Il en est de meme concernant le "pre tour" qui debutera le 2 Aout et proposera aux 78 heureux inscrits une ballade qui promet dètre très buccolique avec une arrivée prévue le 5 à Ellivuori directement au musée automobile

"The meeting registration will be closed on Monday .
During the last days it has been  a rush and the event is fully booked as things looks now.
For the moment we can only promise a place if somebody of the earlier registered cancel’s their participation.
For this purpose we have opened a waiting list.

The pre tour starting on the August 2nd i.e. the week preceding the meet weekend, was fully booked within two weeks
after registration opened in January."

Carl Eirik Nikander

For more informations , please visit the beautiful Intsaab 2011 Website

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07:29 Écrit par Golfhunter dans Actualité | Lien permanent | Commentaires (0) | Tags : intsaab 2011, saab club of finland | |  Facebook |

13/05/2011

Great Wall Motors favori -Updated

Automotorsport.se nous apprend que ce sont les autorités chinoises qui ont cassé le deal avec Hawtai parce que jugé trop hâtif . Mais que d'autres sources disent que ce sont les actionnaires des deux parties qui n'étaient pas satisfaits de l'accord passé et l'ont cassé .Parallèlement aux discussions menées avec Hawtai , Victor Muller a établi des contacts avec Great Wall Motors ( nom faisant allusion à la grand muraille ) qui aujourd'hui reprennent de plus belle .En Avril dernier les discussions étaient tombées à l'eau en raison de manque de temps . Mais aujourd'hui Victor Muller va prendre le temps de bien ficeler l'accord en se premunissant des déconvenues arrivées cette semaine avec Hawtai .

Et pourtant le temps presse à Trollhättan et les fournisseurs principaux de Saab souffrent énormement après 5 semaines d'arrêt . Les licenciements économiques se profilent à l'horizon et le gouvernement par la voix de Maud Oloffson en visite hier Jeudi à Trollhättan , en profite pour réaffirmer qu'il ne s'opposera pas à une solution qui permettrait de rapidement débloquer la situation .

Automotorsport.se teaches us that it is the Chinese officials who have broken the deal with Hawtai because considered too much fast. But other sources say that it is the shareholders of both parties who were not satisfied with the agreement and broke it. In addition to discussions with Hawtai Victor Muller has established contacts with Great Wall Motors , which begins again today. In April last discussions were thrown into the water because of lack of time. But now Victor Muller will take the time to tie up the agreement to guard against mishaps that happened this week with Hawtai.

  But time is running in Trollhättan and the main suppliers of Saab suffered hugely after 5 weeks off. The threat of redundancies are looming on the horizon and the government through the voice of Maud Oloffson visiting yesterday Thursday at Trollhättan, takes the opportunity to reiterate that the swedish authorities will not oppose to a solution that would quickly resolve the situation.

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UPDATE : Great Wall Motors denies to be in touch with Saab :"To be honest, no. We have not even been in contact," Shang Yugui, a spokesman for Great Wall Motor Co. said Friday. "I asked my boss about this and he says no."

source : Baynews9


16:10 Écrit par Golfhunter dans Actualité | Lien permanent | Commentaires (1) | |  Facebook |

Vladimir Antonov claims he can invest 111 millions of Euros in Saab

Selon nos amis de Saabsunited , via SvD , Vladimir Antonov a déclaré ètre prêt à investir 111,4 Millions de'Euros dans le capital de Saab afin de debloquer une situation qui dure depuis trop longtemps .

Si cette offre était soutenue par le gouvernement et acceptée par la BEI , cela enleverait non pas une épine mais une poutre du pied de son ami Victor Muller .Mais malheureusement jusque là les bonnes intentions de Vladimir Antonov sont restées lettres mortes .

00:07 Écrit par Golfhunter dans Actualité | Lien permanent | Commentaires (0) | Tags : vladimir antonov | |  Facebook |

12/05/2011

The balance of the day

C'est dès le mois de Mars que Saab/Skyper avait sollicité les services et conseils de Invest Sweden afin d'établir des ponts de communications avec des partenaires industriels chinois . Un certain nombre d'entre eux ont manifesté leur interêt pour Saab et les discussions ont alors pu commencer avec le cabinet conseil suèdois comme trait d'union .Et les choses se sont alors emballées avec Hawtai , de manière peut etre trop precipitée .

Mais Victor Muller , lors du lancement de la Saab 9.4X à Washington cette semaine se livra à des confidences autour des négociations , precisant qu'il s'est retrouvé dans une position de force pour discuter .L'argument était tout trouvé et évident : "Nous sommes la dernière marque européenne Premium avec qui travailler en partenariat ."Un argument qui fait mouche auprès d'interlocuteurs chinois désireux de bénéficier d'une technologie d'avenir , mais aussi impressionnés par l'aura d'une marque telle que Saab dans un pays où la marque et son prestige sont si importants .

Mais c'est avec precipitation qu'il a dû quitter les festivités aujourd'hui pour rejoindre la Chine où il se trouve ce soir pour rencontrer à nouveau des industriels , ne dormir que quelques heures , rendre compte , rassurer Trollhättan  et répondre aux médias .D'autant plus qu'il réussira une troisième fois à sauver Saab .

It is from the month of March that Saab / Skyper had requested the services and advice at Invest Sweden to establish bridges of communication with Chinese industrial partners. A number of them expressed their interest for Saab and discussions were then able to start with the Swedish consulting firm as a link. And things went fast with with Hawtai, maybe too much fast .

But Victor Muller, at the launch of the Saab 9.4x in WashingtonDC this week indulged in confidences around the negotiations, saying he was in a strong position to discuss. The argument was quite clear and found: "We are the last premium European brand with whom to partner." An argument that did fly with Chinese partners wishing to benefit from future technology, but also impressed by the aura of a brand like Saab in a country where the brand and its prestige is so important.

But it's in hurry that he had to leave today the festivities at Washington DC for flying back to China where he is tonight to meet new industrials , sleeping only a few hours, reassure Trollhättan and respond to media .  He will succeed a third time to save Saab

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23:01 Écrit par Golfhunter dans Actualité | Lien permanent | Commentaires (0) | Tags : saab, hawtai, negotiations | |  Facebook |

More about Hawtai's weaknesses

On May 2nd, Saab announced that it had come together with Hawtai to form an alliance that would see the Saab 9-3 produced in China and Hawtai make some serious investments in Saab’s European operations that would help to keep the wolf from the door. A hastily organised press conference was announced for May 3rd, the first day back at work for China after the extended weekend. From start to finish, Saab management spent 9 days on talking with Chinese partners, they talked with Greatwall, Youngman and Jiangsu Yueda, of course Hawtai won out in the end as the dark horse, but notably Saab’s friends at Beijing Auto were not interested in the deal this time around.

Prior to Hawtai’s buying into Spyker and thus Saab, a quick succession of senior management walked out of Hawtai’s doors never to return. Hawtai CEO Mr. Liu Zhi Gang and also Vice President Mr. Xu Chao, left their posts at Hawtai in recent weeks for reasons that are still unclear, however the pair of them leaving at a critical time for the company, Hawtai are aiming to move from being a small time SUV maker into a high end sedan manufacturer with a series of new sedans.

Looking over the Hawtai list of CEO’s is quite the task, Hawtai Group have been in the automotive business for 11 years, but during that 11 years they have had 6 people take the CEO position at Hawtai Auto and all have left after averaging 2 years on the job. But the CEO is not the only person to have jumped ship in the past few weeks, the auto sales company general manager, the vice manager, and the director have all left their positions, looking over at the Hawtai Group that owns Hawtai Auto is a similar story – the group CEO, as did his immediate subordinate and director, even the holding company director has left.

The B11 sedan was supposed to be Hawtai’s big game plan to revitalize the company and move them from their Hyundai based SUV’s and into the high end sedan market, the B11 launched in December but early sales indicate that the car is not moving as fast as expected, January saw just 450 B11′s sold, but sales picked up in march at 868 units sold and dropped slightly in April to 860 units sold. The B11 launch was spearheaded by former CEO, Liu Zhi Gang, it is possible that poor sales of the B11 are what pushed him out of a job.

Liu Zhi Gang came to Hawtai from Brilliance, his predecessor at Hawtai who also walked out after two years in the captains chair was a Mr. Tong Zhi Yuan. Mr. Tong jumped from the Hawtai ship to help Geely with the Volvo takeover, but prior to his leaving he was heavily involved in negotiations with Saab when GM were considering selling Saab to Beijing Auto Industry Corporation. BAIC were deep in talks with GM, they wanted the Opel brand, the technology, the IPR and the factories, but only the first and the last of these things were on the table. BAIC’s rival, Shanghai Auto Industry Corp, were a little uneasy about their northern neighbor getting their hands on Opel, especially as they already produced the Opel Insignia and Astra in China under the Buick name, having to do a deal with BAIC would have been uncomfortable to say the least. Later the National Development and Reform Commission (NDRC), the government department that is charged with overseeing all overseas investments over 100 million USD shut down the BAIC-Opel deal as there was clearly nothing valuable on the table, the Chinese government wants its state owned car companies to acquire technology, not overseas factories and worker liabilities. It’s hard to see how this situation has changed at all, Saab’s 9-5 sedan rides on top of the Epsilon II platform which is of course shared with the Buick Regal in short wheelbase form and long wheelbase form for the larger Buick Lacrosse.MORE ON chinacartimes.com

On apprend aujourd'hui plus de faits concernant la compagnie Hawtai .Ainsi il semblerait que la compagnie existe depuis 11 ans avec durant cette periode pas moins de six changements de direction .Les avants derniers en date , sont partis officiellement à cause de l'échec de leur 1ere berline , la B11 , mais en fait les raisons sont moins claires .

De plus contrairement à ce qui avait annoncé , Hawtai n'a pas les moyens de rééquiper son usine dans l'optique de produire des Saab 9.3 en 2013 .

Et puis le gouvernement chinois se montre de plus en plus trict vis-à-vis de ces alliances entre compagnies occidentales et chinoises avec des demandes de garanties extremement dures .PSA en fait l'experience récemment .

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16:34 Écrit par Golfhunter dans Actualité | Lien permanent | Commentaires (0) | Tags : hawtai, saab, baic, china | |  Facebook |